مهر 12 1396 ۰دیدگاه

واردات ماشین آلات معدنی مستعمل ۶ برند آزاد شد

به گزارش خبرنگار ماین نیوز، براین اساس گمرک ایران در بخشنامه‌ای ضوابط واردات ماشین آلات معدنی و راهسازی مستعمل غیراسقاطی و با نشان معتبر جهانی ابلاغی توسط وزارت صنعت، و معدن و تجارت را به گمرکهای اجرایی ابلاغ کرد.

در همین راستا سیدمجتبی پورسیف – معاون مدیرکل مرکز واردات و امور مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران – در بخشنامه‎ای خطاب به کلیه گمرکهای اجرایی نوشت: پیرو بخشنامه شماره ۷۸۶۰۷/۹۳/۷۸۴۸۹/۱۱۳/۷۳/۱۸۴ مورخ ۹۳/۵/۱ به پیوست تصویر نامه شماره ۲۵۶۶۴/۲۱۰/۹۳ مورخ ۹۳/۵/۱۵ سازمان توسعه تجارت ایران مبنی بر اعلام نشان تجاری ماشین آلات معدنی و راهسازی مستعمل قابل ورود از محل مصوبه شماره ۴۵۷۹۸/ت۵۰۰۰هـ مورخ ۹۳/۴/۲۵ هیئت محترم وزیران جهت اطلاع و اقدام لازم با رعایت مفاد بخشنامه فوق الاشاره و رعایت کامل مقررات ارسال می‌گردد. ضمنا تاکید می‌گردد اعتبار اجرای مصوبه مذکور تا پایان سال ۱۳۹۴ می‌باشد.

پیشتر با تصمیم هیئت وزیران شرایط ورود و ترخیص ماشین آلات معدنی و راهسازی غیراسقاطی نشانهای تجاری معتبر جهانی اعلام شده بود. براین اساس هیئت وزیران در جلسه ۹۳/۴/۸ به پیشنهاد وزارت صنعت، معدن و تجارت و به استناد اصل ۱۳۸ قانون اساسی تصویب کرد: ورود و ترخیص ماشین آلات معدنی و راهسازی غیراسقاطی نشان‌های تجاری معتبر جهانی که پس از ابلاغ این مصوبه توسط وزارت صنعت، معدن و تجارت اعلام می‌شود به شرح جدول زیر تا پایان سال ۱۳۹۴ با ارز متقاضی، به صورتی که حداکثر ۱۰ سال از ساخت آنها نگذشته باشد و با رعایت سایر قوانین و مقررات مربوط مجاز است. این مصوبه در تاریخ ۹۳/۴/۲۵ از سوی معاون اول رئیس جمهوری ابلاغ شد.

“ماشین آلات حفاری، بیل مکانیکی با قدرت اسب بخار بالای ۲۲۰، لودر با قدرت بالاتر از ۳۷۰ اسب بخار، بولدوزر با قدرت بالای ۳۳۰ اسب بخار، دامپتراک با ظرفیت حمل بالای ۳۵ تن.”

در ادامه نیز سیدعباس حسینی، مدیرکل دفتر مقررات صادرات و واردات سازمان توسعه تجارت در نامه‌ای خطاب به مرکز واردات و واردات مناطق آزاد و ویژه گمرک ایران نوشت: پیرو مصوبه هیئت وزیرات مبنی بر تجویز ورود ماشین آلات معدنی و راهسازی مستعمل با قدمت حداکثر ۱۰ سال ساخت تا پایان سال ۱۳۹۴ و با توجه به بند (۲) صورتجلسه مورخ ۹۳/۵/۵ کمیته ماده یک نشان های تجاری زیر جهت ورود ماشین آلات معدنی و راهسازی اعلام می‌گردد.

“کوماتسو، کاترپیلار، ولوو، لیبهر، ترکس و هیتاچی.”